Friday, August 1, 2014

Dovolenka

Fido má za sebou prvú dovolenku. Boli sme pozrieť na horách a mohol si užívať 10 dní behanie po záhrade, behať si kedy sa mu zachce a nie len vtedy, keď ho ja znesiem po schodoch dole. A čo ma celkom potešilo, aj keď mal k dispozícii záhradu kedykoľvek sa mu zachcelo, jeho denný režim sa od toho bytového príliš nelíšil. Ráno prechádzka, potom dlhodlho spať, na obed chvíľka aktivity a papanie, dlhodlho spať, a večer ďalšia prechádzka, blbnutie, pár hodín hryzkania nejakej mňamky a spať. Tak som rada, že mu tým pobytom v byte zas tak moc neubližujem.
Je ale pravda, že doma v byte si nemôže užiť niektoré psie aktivity tak dobre, ako keď má na stráženie svoj dvor. A že máme doma hovawarta sme zistili hneď prvý deň, keď vyštekal okoloidúceho suseda takým hlasom, že som pozerala kde sa to v tej malej guličke berie a či to je naozaj moje šteniatko. Znie to podobne ako ked po nás šteká a vrčí susedov kaukazák.
Okrem toho si užil do sýtosti ďalšiu psiu zábavku, a to zahrabávanie mňamiek. Hlavne také UCHO je veľmi vzácna vec, a treba si ju schovať, lebo by mu to tá mrcha paničkovská inak určite ukradla a zjedla sama. A tak sme hrali na schovávanie a zima-zima-teplejšie-horí s uchom. Vždy, keď som sa priblížila k skrýši kde zrovna ucho bolo, Fido prišprintoval, zobral ucho a s hlavou hrdo vztýčenou utekal zahrabať ho niekde inde.



Pokroky máme aj s výcvikom poslušnosti (aj keď bohužial len tej cvičákovej zatiaľ). Odkedy ma napadlo cvičebné série robiť tak maximálne minútové a ukončovať hodením hračky, tak na povel "k nohe" mám u nohe nadšeného psíka čo na mňa pozerá žiariacimi očičkami a otvorenou papuľkou, že čo ideme robiť a že bude sranda, a to je tá najčarovnejšia vec na celom výcviku.

S poslušnosťou každodennou doma je to už trošku horšie, jak nás svrbia zuby tak má záchvaty hryzavosti, jeden z nich už skončil aj celkom škaredým uhryznutím do ruky. No snáď je to dočasné, aj keď niečo s tým musím vymyslieť už teraz, kým je malý (no, 24 kg, ale stále ho unesiem) než potom, keď bude mať nielen zubatú, ale aj fyzickú prevahu.

No comments:

Post a Comment