Monday, September 8, 2014

Stopy zvysok septembra

Pondelok 8.9.

- 4:45, tma, polovlhko
- pokosena trava na obratisku
- stvorec, Ucko do druheho stvorca
V prvom stvorci vela granuliek, skor nez ich vyzbieral tak sa vybral dalej do Ucka, nehovoriac o tom ze druhy stvorec bol moc blizko pri prvom a tak citil vonu granul v nom, a moc sa snazil donho dostat (takze vybiehal). Po prvom vybehnuti na cesticku som ho vratila, potom bola snaha spomalovat ale nie moc uspesna. Poriadne sustredene zacal nufat az ked v druhom stvorci vyzbieral vacsinu granuliek a musel zvysok poctivo dohladavat.

Poucenie / skusim do buducna:
1. zastupit mu cestu von a pustit ho az ked vyzbiera stvorec
2. granulky na cesticke menej nahusto. Nufa hlavne ked naozaj musi hladat, ked to ma rovno pod nosom tak proste ide jak tank.
3. nesmu byt stvorce tak blizko pri sebe

Stvrtok 11.9.

- 4:45
- nizka trava, prva lucka pri kolejich
- maly stvorec s 15 kuskami, chvost dlzky asi 6m (kazdych tak 60cm jedna granulka), stvorec s dohadzovanim a kopkou na zaciatku aj na konci
Z prveho stvorca chcel zdrhnut hned po zjedeni prvej granulky, som ho nepustila. Potom sa snazil letiet, tak som ho spomalovala, co sa mu zase nepacilo, a tak ked siel okolo pes, tak nanho cumel az kym nepresiel. Potom prisiel do stvorca a tam sa uz spraval ukazkovo (az na zaverecne dvihanie hlavy)

Pondelok 15.9.

- 4:45, pocasie nepamatam
- na obratisku
Naslap -> 6x kopka v tuneli, na konci stvorec s dohadzovanim
z naslapu sa snazil cim skor vybehnut do tunela, ked som ho nepustila tak zacal nuchat zmatene aj mimo napachovaneho. Potom v tuneli mal tendenciu kopky prechadzat, na konci vo stvorci zase nuchal pekne sustredene.

Streda 17.9.

- 4:45
- lucka pri kolejich
dva pokusy:
1. stvorec, rovne stopy s 1 (neskor 2) granulkami tesne pri sebe, okolo 40, na konci ministvorec s 9 granulkami
Isiel rychlo, granule dost prechadzal, nos sice na zemi ale granule ignoroval az kym nedosiel na koniec. Tam som ho nechala otocit a ist nazad (neprihadzovala som) a to uz siel pomalsie, ale aj tak este ostali niektore vynechane.
2. naslap, stopy kusok dalej od seba, v kazdej cela kopka granul, stop tak 10-15, na konci nic. Uz bolo lepsie, ku kopkam sa mu uz uracilo aj zohnut ten svoj rypacik. Nie vzdy dojedol celu kopku ale vynechal asi len 1 alebo tak, bolo treba aj menej brzdit.

Nedela 21.9.

- 6:30, cista obloha ale mokro
- najazd na Hradecku, pokoseny tento tyzden takze kratka trava
Dokopy 36 krokov, tak 3/4 dlzky oproti normalnemu kroku. V kazdej slapote kopka granuli. Nie som si ista, ci siel po nufe alebo po zraku, ale po prvych par krokoch ho uz ani nebolo treba spomalovat a skoro vsetky slapoty normalne pekne vynufal a vypapal, len dve (jednu pred a jednu tesne po lome) nechal tak.
Na konci bola lopticka, ale zjavne ho nufanie bavi viac nez nejake loptickovanie, lebo aj ked som mu ju odhrabala/ukazala tak sa snazil nufat dalej po smere stopy.
Dnes pomerne spokojnost, do buduca si uz musim pripravit tych 40 kuskov masa, aby dostal maso a nie granule na stope.

Pondelok 22.9.

- 5:00, pokosena lucka pri kolejich
- naslap 10 kuskov jatroviek, potom 26 krokov, v kazdom kus trosku zohriateho prasacieho maska.
Naslap vyluxovany uplne (nom nom jatrovky maju uspech), potom to bolo trosku horsie - dokopy asi 7 zabudnutych kusov masa, ale naopak ked dostopoval a pochvalila som ho tak si ani neprisiel pre odmenu ale siel dalej po mojej (uz neprepamlskovanej) stope smerom nazad u uvazu.
Jeho proste nuchanie bavi ovela viac nez nejake blbe zranie, musim asi naucit na predmety a radsej robit dlhsie stopy aleboco.

- veprove bolo asi moc mastne, poobede ho z toho prehnalo. Musim ako masovy orez na stopu zohnat nieco menej nebezpecne...

Streda 24.9.

- 5:10, pokosena luka s bezdakom
na naslape nejake granulky a nejake jatrovky, potom 25 krokov v kazdom kopka granuli
Keby som ho nedrzala tak by letel jak drak a granule ignoroval. Takto som ho prinutila si zobnut z kazdej kopky, ale vzdy tam dost vela nechal. Preskocil len jednu slapu na konci, to som ho uz menej brzdila, postupne sa spomaloval, ale to vyletenie z naslapu je vzdy hrozne...

Potom jeden motivacny stvorcek (s granulami ktore nechal na stope), tam si spokojne ponufal, ked dosli granule tak ako odmenu dostal do stvorceka par susienok, tak sa tesil :)

Stvrtok 25.9.

- pokosena luka pred kolejemi (ta vacsia) = skoro tvrda hlina s par steblami travy

Naslap 8ks susienok, potom na kazdom kroku jeden kus lososa. Naslap vyluxovany +- ale chcel ist dalej (nepustila som ho). Potom sa snazil letiet, ale nejak sa mi podarilo okrem 2 kusov ryby ho udrzat a prinutit spapat kazdy 1 kusok. Na uvodnej zatacke ale dost vybiehal von, akoby mu robilo problemy ten teren alebo co, nufal ale ako o zivot.
Mozno sa mi aj podarilo nakapat kus lososa mimo (strasne tiekol olej z neho), nabuduce treba do krabicky.

Piatok 26.9.

- luka pred kolejemi
- na zaciatku poprchalo, potom prestalo
Naslap 9ks jatroviek, potom 48 krokov (v kazdom 2x1cm kus hovadza) na konci pretahovaci uzlik schovany trosku pod travou.
Na zaciatku kus tahanie, preskocil asi 3 kusky, ale potom uz siel krasne a nebolo ani treba brzdit. Na konci som ho prinutila zalahnut, ale tahat sa nechcel - ked sa nucha, tak sa nucha (a papa), ziadne tahanie nas nezaujima.
Dnes pomerne spokojnost

Nedela 28.9.

Levice na dvore, trosku sme si ponufali aj na betone. Spravili sme asi 4 kolecka, najprv sa pomerne hnal ale po poslednom kedy som nedohadzovala tam skoro nic neostalo, takze asi spokojnost.

No comments:

Post a Comment