Sunday, September 21, 2014

Nový cvičák

3 týždne po tábore bolo načase začať znova sústredene cvičiť, lebo už mi Frňo skoro skákal po hlave. Tajtrlíkovania v rade som už mala dosť, tak sme skúsili niečo nové a v piatok sme sa boli pozrieť v psej škole Cituška. V piatkovej skupine sme síce najstaršie šteniatko, ktoré už aj vie pomerne, čo má robiť, aj tak som bola ale s prvou hodinou veľmi spokojná. Dostala som pár nových postrehov, čo robím zle a na čo si dať pozor, a okrem toho sme sa naučili cúvať dozadu, čo mi doteraz vôbec nešlo, ale na otáčanie doľava to bolo treba. Hurá juhú, síce to neni ZKO a každú hodinu si teda človek platí samostatne, rozhodne ale minimálne kurz 10 lekcií spravíme, a potom uvidíme čo ďalej.

Na Rybníčku ale ostávame tiež - hlavne kvôli obranám, a raz za čas ani ten rad až tak neuškodí, aspoň sa naučí pracovať aj v skupinke iných psov. Nemôžem ale moc podľahnúť ich prístupu u tej poslušnosti, a radšej dať na seba, lebo ostnáč fakt Fido odomňa nedostane, väčšinou to ide aj lepšie než kričaním a ukazovaním "kto je tu pán" a hlavne sa musím sama naučiť, kedy má psisko dosť a vtedy z tej radovky odísť (alebo robiť cviky kratšie).

Inak sme ale v sobotu na rybníčku boli, a celkom v pohode zvládal celú hodinu. Dokonca na dlhodobom odložení ležal krásne bez vyvaleného zadku, štekanie moc nešlo ale na tom zamakám (vieme na misku, ale nevieme napr. na loptičku) a aport pomaly pôjde - teda loptičky, lebo ju už začína mať rád, často sa s ňou ťaháme a teda keď ochotne pribehne a poťaháme sa tak je to celkom pekný základ na aport.

No comments:

Post a Comment