Thursday, January 28, 2016

Fida mláďenca poslušnosť #1

Rozhodla som sa, že sme s Fidovou pozornosťou a motiváciou pokročili tak ďaleko, že je už načase zohnať si odborný dozor nad našim snažením. A keďže nám zo všetkých metód najviac ovocia priniesli Mirkine, odložila som strach a boli sme dnes na hodine - dúfam, že tentoraz prvej z veľa.
Pes si stále pamätal čo sa dialo v Mokrej pred rokom, a Mirky sa trošku bojí. Jeho ochota teda bola tak o 3 levely horšia než na našom obľúbenom place. Napriek tomu som bola s jeho výkonom spokojná, korekcií už bolo treba oveľa menej, mohla som ho už pekne odmeňovať aj loptičkou a aj vydržal pracovať trošku dlhšie.
Jedine pri začiatkoch aportu sa predviedol. Metóda je to mierne nátlaková, a tak dlho trvajúci tlak pán pes ešte nezažil. V polke prvého učenia mu preskočilo, zdrhol a začal šprintovať okolo placu. Držal si úctivú vzdialenosť a nešiel ani za ten svet privolať.
Po odchytení sa nám ale podaril (s držaním vodítka nech nezdrhne znova) po chvíli jeden úspešný pokus, po ďalšom miernom boji druhý, a na tretí pokus už zvládol celú sekvenciu krásne.
Ja mám zase celkom veľa vecí na ktorých môžem zapracovať, kopu nových metód ako zlepšiť cviky a celkovo - nás tieto návštevy vždy ohromne posunú dopredu. A ako bonus, Fido ani nebol taký vystresnutý jak obyčajne po cvičení, a doma s chuťou spráskal celú porciu.


No comments:

Post a Comment