Friday, February 20, 2015

Seminár Trénink je rozhovor

Vo štvrtok som sa bola pozrieť v psom parku na seminári Františka Šustu Trénink je rozhovor. Keďže už mám knižku prečítanú, tak seminár nepriniesol veľa nového - bolo to v podstate zopakované to, čo bolo v knižke, a k príbehom z knižky boli aj videá.

Celkový dojem teda menej uchvátený než z agresorov (aj preto, že o agresii som toho vedela oveľa menej), každopádne týpek rozhodne vie o čom hovorí.

No a zopár postrehov čo predsalen utkveli (alebo pripomenuli niečo, na čo som už od čítania knižky zabudla)

  • Mohla by som si spraviť slovný bridge, keďže kliker nenosím von - a aby sa to neplietlo s normálnym rozhovorom, páči sa mi najviac "wu"
  • Pri vizuálnom bridge sa pes viac sústredí na pozorovanie psovoda než na činnosť, má to za následok napríklad to, že sa stále pokúša niečo robiť len s predmetmi ktoré sú blízko pri ňom smerom k psovodovi.
  • Neni ono hneď po dobrom výkone dať jackpot a tréning hneď ukončiť - radšej dať ešte pár ľahkých cvikov aby pes nebral ukončenie tréningu hneď po jackpote tak ťažko.
  • Milgramov experiment. Ako ľudia máme sklon keď prídeme na cvičák a povedia nám "toho psa vycukaj" tak ho vycukať - lebo to povedala autorita, a teda predsa zodpovednosť za následky má táto autorita. Akurát že tá autorita potom nebude so psom chodiť na prechádzku po sídlisku miesto nás, že.

No comments:

Post a Comment