Saturday, May 3, 2014

Fido v novom domove

Volám sa Fido, mám práve 9 týždňov a som čierny hovawart. Pôvodne ma chceli volať Bugfix, ale ja som si na Fido už zvykol, a vôbec, sa mi to viac páči, a tak som ostal Fidom.

Fido je veľmi šikovné šteniatko. Chvíľu po príchode sa mu síce podarila mláčka aj doma, ale odvtedy sa pekne pýta von, a keď je aj nehoda, je to skôr kvoli mojej lenivosti a neschopnosti dosť rýchlo vstať. Až takto jednoduché som si to ani neodvažovala predstaviť.

Okrem toho je to inteligent, a vie, čo je preňho dobré. A teda, aj keď pániček pôvodne bol proti kŕmeniu surovým, Fido mu celkom rýchlo vysvetlil, že takto to nepôjde nad granulami len pokrútil ňufákom, a znechutene si ľahol vedľa plnej misky. Všetky finty mali krátke trvanie - granule zmiešané s kefírom zjedol raz (aj to nie všetky), a potom už vždy len vylízal mliečko a granule ostali v miske. Olej ani piškóty tiež moc nezafungovali, a naveľa-naveľa bol ochotný zopár granuliek schrúmať až vtedy, keď bol naozaj vyhladovaný. Podobne to dopadlo aj s vývarom, a tak mám teraz plný mrazák kuracieho vývaru :) Do Fida sa však podarilo dostať ledva polovicu odporúčanej dávky.

A tak som si povedala dosť, a od dnes skúsime mäsko. Zatiaľ tie 3 chody, čo mal, spráskal s oveľa väčšou chuťou, akurát sa tvári, že on je mäsožravec, a žiadne blbé zeleniny ani ryžu do neho tlačiť nemáme. Mäsko ale pekne mizne.

Vonku si už začína dovoľovať, ničoho sa nebojí, za každým psíkom a človekom sa snaží dobehnúť a musíme pomaly chodiť všade na vodítku. Vonku sa už poriadne jašíme a skáčeme naokolo jak koza po cintoríne, akurát keby tých áut bolo menej.

V piatok sme sa boli pozrieť u veterinárky, a tá nás pochválila, že sme pekní, čistí, jašiví, a zjavne nám nič nechýba. Vážime ráno pred papaním 5.8kg. Dostali sme aj odčervovaciu tabletku (ktorá nám chutila skoro viac než to kura do ktorého sa ju panička snažila schovať) a o týždeň sa pôjdeme preočkovať.

No comments:

Post a Comment