Thursday, November 22, 2018

Výcvikový víkend Stará Myjava

Ďalší fajný víkend na Starej Myjave v spoločnosti väčšinou hovawartov, ale čoraz viac aj iných plemien. Tentoraz ako výcvikár pre pokročilých bol pozvaný Břeťa Ťujík, a tak som neváhala a zúčastnili sme sa aj výcviku.

Na stopách sme tri dni venovali kríženiam. Fido sa na tráve hecol a šiel tak presne až som nechápala. Krásne za posledný rok stopársky dozrel. Samotné kríženia sme načali a zjavne bude treba ešte pomerne veľa práce kým budú hotové - čaká nás hlavne veľa stopovania na tráve okolo letiska, kde nám to za tie 3 hodiny od našlapania pobehajú nejakí ľudia a psy.

Prvý deň sme skúsili aj obrany. Z veľkých rečí o tom ako mi dokážu že Fido "na to má" sa stalo 5 zákusov na vodítku a po každom sa snažil z placu ujsť. Utvrdila som sa v tom, že skončiť bolo správne rozhodnutie.

Na poslušnosti už bojujeme hlavne o detaily - a jeden sa nám veru podarilo odhaliť, ako lepšie chváliť a uvoľňovať. Prišlo aj trochu lepšie pochopenie problému s prechodmi, a hlavne Fido krásne odcvičil v rušnom (hoci známom) prostredí.

Mali sme akurát smolu tesne pred odchodom, kedy sa mi do Fida pustil zdrhnutý iný hovík. Našťastie to skončilo len ožužlanými chlpmi a trochu krvavým koncom chvosta.

No comments:

Post a Comment